Achizitionare apartament cu modificari
Am cumparat un apartament cu modificari interioare efectuate fara Autorizatie. Ce este de facut?
Daca apartamentul in care te-ai mutat are modificari interioare fara Autorizatie de care ai aflat acum, inseamna ca nu ai schita cadastrala actualizata.
Modificarile efectuate fara Autorizatie sunt des intalnite in randul tranzactiilor imobiliare. Legal, iti poti actualiza cadastrul si poti legaliza aceste modificari. Iti prezentam 2 procese pe care proprietarii le pot urma.
Cum constati modificarile efectuate fara autorizatie?
Poate ca intamplator ai constat sau ai aflat ca in apartamentul tau exista modificari. Nu stii daca sunt efectuate cu sau fara autorizatie. Daca nu esti strain cu interpretarea unui releveu, inainte de a apela la persoane specializate care sa-ti ofere un raspuns, poti compara singur schita cadastrala a proprietatii cu situatia prezenta. Observi diferente de recompartimentare? Observi pereti construiti sau demolati care nu apar pe cadastru? Daca raspunsul este da si ai interpretat corect releveul, este vorba de modificari efectuate fara Autorizatie. Aceasta ipoteza iti poate fi confirmata sau infirmata odata ce apelezi la evaluarea unui cadastrist care sa vina la fata locului.
A. Procesul de obtinere a Certificatului de atestare a edificarii
Proprietarii care au in apartament modificari efectuate fara Autorizatie pot beneficia de Legea 50/1991, art.37, alin (6). Aceasta lege permite ca inscrierea in Cartea Funciara sa se realizeze in baza asa numitului Certificat de atestare a edificarii constructiei. Certificatul de atestare se mai numeste si Adeverinta de atestare a edificarii.
Procesul nu este unul complex, insa va fi necesar sa pui la dispozitie organelor competente o serie de documente in scopul emiterii Certificatului de edificare. Expertiza tehnica mlpat, documentatia cadastrala, actele de proprietate sunt acte pe care va trebui sa le prezinti, alaturi de alte posibile document.
Inainte de a trece la oricare alta informatie, este necesar sa stii ca legea se aplica in cazul modificarilor mai vechi de 3 ani.
Informatii preluate de pe site-ul Expertiza MLPAT banca, in baza termenilor si conditiilor de utilizare site.
B. Procesul de obtinere a Certificatului de Urbanism
Al doilea procedeu urmat de proprietarii cu modificari este eliberarea unui Certificat de Urbanism, in scopul intrarii in legalitate cu lucrari efectuate fara autorizatie.
Pentru emiterea Certificatului de Urbanism se vor solicita o lista cu documente, printre care: Extras de Carte Funciara, acte de proprietate, relevee si planuri cadastrale. Dupa depunerea dosarului, in aproxtimativ 30 de zile lucratoare, Certificatul de Urbanism este eliberat.
Pasul urmator este sa te ocupi de intocmirea listei cu documente solicitate in Certificat. Acestea vor fi depuse in scopul autorizarii lucrarilor, impreuna cu Certificatul de Urbanism.
Informatii preluate de pe site-ul Certificat de Urbanism Bucuresti, in baza termenilor si conditiilor de utilizare site.
Informatii De interes
Legile si implicit procedeele se pot modifica. Prin urmare, este posibil ca aceste doua procese sa nu mai fie de actualitate sau valabile, odata cu actualizarea normelor.
Ia legatura cu persoane autorizate si atestate pentru a primi informatiile si serviciile necesare.
Poti impartasi experienta ta cu alti proprietari sau cumparatori in sectiunea comentarii. Reusitele tale ii pot inspira si pe altii.